20 Lis

Zpráva z kvalifikace na MS v curlingu.

Zpráva z kvalifikace na MS v curlingu, Glasgow 8 – 12. listopad 2006 od Radka Pokorného.Odlet do Skotska: Sraz na letišti jsme měli 5:45h.tři hodiny před odletem tam jsme ještě nafasovali oblečení, pojištění a libry na stravování. Kolem půl osmé nás odbavili, prošli jsme kontrolou před vstupem do letadla a potom nás začali pomalu nakládat do letadla. Měli jsme menší zpoždění kvůli počasí a odlétali jsme po deváté hodině. Do Londýna jsme přilétli za dvě hodiny a rychle se přesunuli na další let do Skotska. Letadlo jsme stihli na poslední chvíli a setkali jsme se v něm s německou výpravou, která letěla s námi. Do Glasgow jsme přilétli ve 13:00 hod. místního času, protože tam bylo o hodinu méně než u nás.Na letišti nás už čekal pořadatel s připraveným mikrobusem, kterým jsme odjeli na hotel a ubytovali se.

Zahájení a průběh kvalifikace: Večer v 19 hod. bylo na hotelu zahájení turnaje, kde představitelé vedení curlingové federace popřáli hodně štěstí v turnaji a proběhla slavnostní večeře a hodinový program, kde zahrála jedna houslistka skotské tradiční písně. Bylo to moc pěkné.
8.11. středa první hrací den: Ráno jsme vstávali v 6:00 hod. a chodili na snídani do 7:30 hod., potom byl společný odjezd na halu v 7:45 hod. Cesta na halu trvala asi 30.min.
V 9:00 hod. začala deseti minutová rozehra pro každý tým a v 9:30 hod. první zápasy.
Náš první soupeř byl tým Bulharska, sestava na Bulhary byla základní: Olga, Martin, Radek, skip Radek Musílek náhradník Štěpán.
První zápas byl trochu nervózní, ale začali jsme dobře po třetím endu, kdy byla pětiminutová pauza na poradu s trenérem, jsme vedli 3:1. Ve čtvrtém endu Bulhaři srovnali na 3:3, ale poslední dva endy jsme uhráli 2×2 kameny a tím celkově porazili tým Bulharska 7:3. Po zápase jsme měli asi 1:30h na oběd a před zápasem s týmem Německa jsme se dozvěděli sestavu na Němce.
Trenér Vítek rozhodl vyzkoušet druhou variantu složení týmu: Olga, Štěpán, Martin, skip Radek Musílek náhradník Radek P.
Druhý odpolední zápas začal pro nás dobře, hodně dobře zahrál skip Radek M, když svým posledním kamenem vyrazil soupeřův kámen a uhráli jsme tři kameny v prvním endu, což bylo pro vývoj zápasu důležité. Ve druhým endu se Němci zmohli pouze na jedničku a zbylé čtyři endy skončily v náš prospěch, konečný výsledek byl 11:1 pro český tým. Po prvním hracím dnu jsme měli dva zápasy a dvě výhry, takže byla spokojenost.
Zápasy končily kolem v 16 hod. a od 16:45 hod. se odjíždělo zpátky na hotel. Večer od 19:30 hod. jsme měli na pokoji pravidelné schůzky týmu z trenérem, kde se rozebíraly odehrané zápasy a příprava na další den.
9.11. čtvrtek druhý hrací den: Vstávání snídaně a odjezd na halu byl stejný po celou dobu kvalifikace. Sestava na první zápas s Italy byla stejná jako odpolední s Němci Olga, Štěpán, Martin, skip Radek Musílek náhradník Radek P.
Začátek zápasu kluci rozehráli špatně a po prvních třech endech jsme prohrávali 7:1, ve čtvrtém endu Italové přidali dvojku, takže zvýšili náskok 9:1 potom se klukům povedla zahrát čtyřka a snížit náskok 9:5, ale Italové si svůj náskok už vzít nenechali a konečný výsledek byl 9:6 pro Italy.
Druhý odpolední zápas proti Polsku jsme odehráli v sestavě základní: Olga, Martin, Radek, skip Radek Musílek náhradník Štěpán.
Proti týmu Polska jsme začali dobře, povedlo se nám hodně skórovat v prvních dvou endech, což rozhodlo o výsledku zápasu, a po prvních třech endech jsme vedli 9:2. V posledních dvou endech se Poláci zvedli a začali trochu hrát, kde uhráli 2×2 kameny, nicméně o výsledku už bylo rozhodnuto a vyhráli jsme 10:6.
Po druhém hracím dnu jsme měli jednu výhru a jednu prohru, drželi jsme se na postupových pozicích, ale ta prohra nás mrzela. Večer od 19:30 hod. proběhla schůzka týmu s trenérem a příprava na další den.
10.11. pátek třetí hrací den: Nás čekal pouze jeden dopolední soupeř tým Walesu, na který jsme šli v sestavě základní: Olga, Martin, Radek, skip Radek Musílek náhradník Štěpán.
Začátek zápasu nám vyšel dobře, povedly se nám vyhrát první tři endy a po první půlce jsme vedli 4:0. Poslední tři endy jsme kontrolovali, zahráli jsme v pátém endu tři kameny a zvýšili náskok na 7:1. V posledním endu Wales pouze snížil výsledek na 7:3 pro český tým. S výkonem jsme byli spokojení a udržovali si postupové pozice do dalších zápasů.
Odpoledne bylo volno, protože jsme jedem zápas stáli kvůli lichému počtu týmů. Domluvili jsme se, že si uděláme výlet do města, měli jsme na to tři hodiny, které jsme rozdělili na návštěvu skotského muzea a potom jsme zašli do skotské hospůdky, kde jsme si dali jídlo a ochutnali skotské pivo.
V 16 hod. pro nás přijel mikrobus a odvezl na hotel. Večer v 19:30 hod. proběhla schůzka týmu s trenérem a řekla se sestava na další den.
11.11. sobota čtvrtý hrací den: Čekaly nás dva důležité zápasy dopoledne s týmem Japonska, který byl o zápas horší než náš tým a bylo důležité Japonce porazit, abychom si zachovali postupové pozice. Trochu mě mrzí volba trenéra, že na důležitý zápas jsme nešli v základní sestavě, ale v druhé variantě složení týmu, který už jeden zápas prohrál.
Olga, Štěpán, Martin, skip Radek Musílek náhradník Radek P.

Zápas s JPN se odehrával podobně jako s týmem ITA. Kluci nezvládli začátek zápasu a po třech endech prohrávali 7.0. Ve čtvrtém endu se nám povedla zahrát pouze jednička a v pátém endu JPN uhráli dvojku, což znamenalo zvýšení náskoku na 9:1 a poslední šestý end, už nemělo cenu hrát, protože bylo o výsledku již rozhodnuto. Touto prohrou jsme si zkomplikovali postup na MS.
Druhý odpolední zápas proti týmu Ruska jsme šli v sestavě základní: Olga, Martin, Radek, skip Radek Musílek náhradník Štěpán.
Zápas s Rusy byl hodně těžký a to z důvodu, že byli o místo před námi a hlavně jsme už nesměli prohrát žádný zápas, abychom si zachovali postupové pozice.
Začátek zápasu jsme rozehráli dobře, povedla se nám uhrát v prvním endu trojka, což bylo hodně důležité, potom Rusové uhráli 2×1 kámen a stav po třetím endu byl 3:2 pro náš tým. Ve čtvrtém a pátém endu oba týmy uhrály po jednom kamenu a do posledního endu jsme šli s výhodou kamene a jednobodovým vedením. Rusové ve snaze uhrát lepší kámen a srovnat tak tím výsledek zariskovali a zkusili dorazit svůj kámen na lepší pozici, ale nepovedlo se a dorazili náš kámen do kruhu, ve kterém jsme měli čtyři lepší kameny a svůj poslední kámen jsme už házet nemuseli, protože bylo o výsledku rozhodnuto 8:3 pro český tým. Měli jsme radost z vítězství a v zachování postupových pozic před posledním zápasem v neděli.
Večer jako vždy v 19:30 hod. porada týmu s trenérem.
12.11. neděle pátý hrací den: Čekal nás poslední zápas s týmem Anglie, abychom si zachovali postupové pozice museli jsme vyhrát. Sestava byla základní: Olga, Martin, Radek, skip Radek Musílek náhradník Štěpán.
Začátek zápasu jsme nezačali úplně nejlépe, měli jsme výhodu posledního kamene, a nepovedlo se nám bodovat a soupeř uhrál dva kameny. Ve druhém endu jsme začali dobře měli jsme lepší kámen v kruzích a skip Radek Musílek zajížděl svým posledním kamenem do kruhů na dvojku, ale nepovedlo se a kámen byl o kousek delší, takže to byla pouze jednička pro nás. Ve třetím endu Anglie uhrála trojku a ujala se vedení 5:1. Čtvrtý end začal dobře, měli jsme lepší kámen v kruzích a opakovala se situace jako ve druhém endu, kdy skip Radek M.zajížděl svým posledním kamenem na dvojku, ale opět byl kámen rychlejší než měl být a ještě k tomu trefil náš kámen, který se s odhazovaným kamenem odvalil do zadních kruhů a tím změnil situaci v kruzích na čtyřku pro Anglii a změnil stav skóre na 9:1. Situace už byla kritická a zbývaly do konce dva endy, takže jsme hráli na risk a snažili se házet vše do kruhů, abychom uhráli větší počet kamenů a pokusili se zápas ještě zremizovat, ale hra se nám nedařila a Anglie uhrála v pátém endu dvojku a o zápase bylo, bohužel, rozhodnuto. Poslední end už nemělo cenu hrát a konečný výsledek znamenal 11:1 pro Anglii. Touto prohrou jsme ztratili poslední naději na možný postup na MS.
ITA a JPN své poslední zápasy vyhrály a tím srovnaly Rusy, kteří měli stejný počet výher a proher 8:6. Nastala situace, kde byli tři postupující a podle vzájemných výsledků Rusové postupovali automaticky a Itálie s Japonskem si to rozdala o druhé postupové místo. Japonci hráli lépe, zaslouženě vyhráli a zajistili si druhé postupové místo na MS.

Organizace turnaje: Byla perfektní doprava z hotelu na halu a zpět probíhala připravenými mikrobusy a autobusy, kde byly namontované zvedací plošiny a nastupování probíhalo velmi rychle. Na ledě, kde se hrálo bylo připravené občerstvení vodou a ovocem pro hráče.
Zakončení turnaje proběhlo v neděli večer od 19 hod. na hotelu slavnostní večeří a proslovem představitelů vedení curlingové federace.

Odlet ze Skotska: V pondělí ráno byla ještě snídaně a v 9:45 hod. odjezd na letiště, kam nás doprovodil pořadatel, kde jsme se s nim rozloučili a šli na odbavení na let do Londýna. V Londýně jsme přestoupili na další let do Prahy v letadle jsme si posunuli hodinky o hodinu dopředu a v Praze jsme přistáli 17:45 hod.
Na letišti nás už čekal pan Janouch s manžely Hybšovými, kterým jsme vrátili nafasované oblečení. Poděkovali nám za dobrou reprezentaci.